Click aici catre cele mai bune promotii.
Cel mai mic pret din Romania!**Daca gasesti in alta parte mai ieftin, primesti 2x diferenta

Istorie si evolutie Altex

1992: Antreprenorul Dan Ostahie pune, in orasul Piatra Neamt (judetul Neamt) bazele Altex, brandul care a influentat industria de retail din Romania. Inca de la inceput, Altex si-a propus sa ofere produse de calitate adecvate nevoilor consumatorilor, precum si solutii de finantare acesibile.

1993: Se deschide primul magazin Altex, la Piatra Neamt, dupa ce produsele comercializate de antreprenorul Dan Ostahie erau vandute, initial, in chioscurile din municipiul de resedinta al judetului Neamt.

1994 - 1997: Dupa inaugurarea primului magazin, in 1993, la finalul anului 1997 Altex avea unitati de vanzare in toate orasele importante din intreaga tara. Reteaua Altex numara, la sfarsitul lui 1997, mai mult de 50 de magazine, dezvoltarea nationala fiind sustinuta de interesul romanilor pentru produse electronice si electrocasnice si de obiectele si serviciile de calitate oferite de retailer.

1997 - 1999: Businessul Altex a continuat sa se dezvolte, astfel ca in perioada 1997 - 1999 Altex ajunge sa aiba activitati de retail, wholesale, transporturi si service.

2000: Se naste grupul Altex, dupa externalizarea serviciilor care nu vizau activitatea principala a companiei. La momentul aparitiei noii structuri, din grupul Altex faceau parte, pe langa reteaua de magazine, si firma de distributie en-gros Italromtex si firma de logistica si transport 8TIM. In februarie 2019, din grupul Altex fac parte peste 10 firme, cele mai importante fiind Altex Romania SRL, Complet Electro Serv (producator si distribuitor de echipamente IT&C), Credex (credite de consum), Auto Moldova (dealer Auto) si Axsys Business Technologies (dezvoltator de software).

2001: Dupa o perioada dificila inceputa in 1996, marcata de devalorizarea leului, inflatie si dobanzile in crestere, businessul Altex da semne de revenire, aspect vizibil prin deschiderea de 22 magazine noi. Altex ajunge la o cifra de afaceri de 20 de milioane de dolari.

2002: La finalul lui 2002 Altex are 62 de magazine si o cifra de afaceri de 25 de milioane de dolari, in crestere cu 20 fata de valoarea inregistrata in anul precedent.

2003: Evoluatia buna a businessului Altex este intarita de parcursul din 2003. Altex cunoaste o crestere accelerata si devine cea mai mare retea de magazine cu acoperire nationala, inregistrand vanzari de peste 136 de milioane de euro. 2003 este anul in care compania devine lider in retailul romanesc de produse electronice si electrocasnice.

2004: Altex face inca un pas important pentru evolutia businessului si lanseaza brandul Media, care devine, peste putin timp, un nou tip de magazine - Media Galaxy. Media Galaxy este o retea de magazine de mare suprafata, in care clientii gasesc o gama variata de produse si o selectie relevanta de branduri. Primul magazin Media Galaxy a fost inaugurat in Bucuresti.

2005: Altex inseamna o retea de 120 de magazine Altex si 8 magazine de mare suprafata Media Galaxy. Altex inregistreaza vanzari, doar in decembrie 2005, de aproximativ 28 de milioane de euro, de trei ori mai mult fata de media lunara a anului precedent. Tot in 2005, Dan Ostahie anunta ca vrea sa duca brandul Altex in afara granitelor tarii, in alte state apropiate geografic de Romania.

2006: Dezvoltarea ramane o prioritate pentru Altex, iar in 2006 compania da startul unei campanii de rebranding si isi construieste o noua identitate vizuala. Altex isi mentine statutul de lider pe piata de retail de produse electronice si electrocasnice din Romania, investind in dezvoltarea serviciilor oferite clientilor precum si in eficientizarea retelei de magazine.

2007: Este un an de consolidare pentru Altex, care isi intareste pozitia de lider pe piata de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia din Romania. Afacerile Altex ajung la valoarea impresionanta de 317 milioane de euro, in crestere cu 50% fata de rezultatul din 2006, pe fundalul unei cresteri a pietei de retail de 25%. Altex isi schimba denumirea in Altex Romania.

2008: Cifra de afaceri a Altex Romania atinge 344 de milioane de euro, cu peste 8,5% mai mult comparativ cu 2008. Rezultatul este remarcabil, in conditiile in care efectele negative ale climatului economic instabil se resimteau deja si in tara.

2009: Turbulentele financiare globale se resimt din plin in Romania, iar afacerile Altex se reduc aproape la jumatate raportat la 2008. Altex a incercat sa compenseze scaderea businessului printr-un proces de optimizare a costurilor. Astfel, a inchis mai multe magazine, altele au fost mutate, iar spatiile de birouri au fost reduse. La finalul lui 2009, reteaua Altex insemna 49 de magazine Altex si 15 unitati Media Galaxy.

2010: Altex termina anul 2010 cu afaceri de 195 de milioane de euro, in usoara crestere fata de rezultatele atinse in 2009. Compania redeschide doua magazine, unul in Alexandria si altul in Arad, inchise din cauza mersului economiei. De asemenea, Altex colaboreaza cu HP si deschide primul magazin HP din Europa - hpbrandstore.ro. Totodata, Altex revine pe profit si incheie anul cu un castig net de aproape 4 milioane de euro, dupa o pierdere de circa 3,3 milioane de euro in 2009.

2011: Afacerile Altex trec din nou de pragul de 200 de milioane de euro si ating 208 milioane de euro la sfarsitul lui 2011. La acea vreme, reteaua Altex era formata din 75 de magazine Altex si 13 unitati Media Galaxy. Tot in 2011, grupul Altex a deschis un centru comercial in Alba Iulia.

2012: Altex incheie 2012 cu o cifra de afaceri de 254 de milioane de euro si un profit net in jurul a 3 milioane de euro. De asemenea, Altex isi continua strategia de retailer multichannel, ajungand la o crestere a vanzarilor online de 40% comparativ cu 2011 si, in plus, deschide 6 magazine noi - o unitate Media Galaxy si 5 unitati Altex. Magazinele Altex si Media Galaxy se alatura fenomenului Black Friday in Romania.

2013: Cifra de afaceri creste in continuare, pana la 258 de milioane de euro.

2014: Afacerile Altex ajung la 350 de milioane de euro, in crestere cu peste 35% fata de 2013. Compania introduce prima campanie Black Friday de primavara.

2015: Afacerile Altex au depasit estimarile lui Dan Ostahie, care in 2014 anunta ca Altex va atinge din nou un nivel al afacerilor de 300 de milioane de euro. Cifra de afaceri consemnata de Altex in 2015 s-a ridicat la 433 de milioane de euro, in vreme ce profitul net a fost de aproape 4 milioane de euro.

2016: De la o cifra de afaceri de 433 de milioane de euro in 2015, 2016 a venit cu afaceri de 611 milioane de euro si un profit net de 8,8 milioane de euro pentru Altex.

2017: Businessul Altex nu se opreste din crestere, iar afacerile sale ating o valoare de aproximativ 720 de milioane de euro.

2018: Altex depaseste 4.000 de salariati la nivel national, fiind unul dintre cei mai mari angajatori privati din tara. Dan Ostahie anunta demararea unei investitii de peste 37 de milioane de euro in deschiderea unui centru logistic amplasat in comuna Dragomiresti-Vale (judetul Ilfov). Compania ajunge, din nou, sa aiba peste 100 de magazine in toata tara. Altex a organizat, intre 1 noiembrie si 5 decembrie 2018, campania de comunicare Blec Fraidei cu reduceri substantiale de pret la electronice si electrocasnice dar si la categoriile noi precum voiaj, auto, baby sau apa.