Rezultate cautare : online

Politica cookie-uri
Politica cookie-uri

Politica de utilizare Cookie-uri

 

1. Politica de utilizare cookies valabila incepand cu data 21.05.2018

Aceasta politica se refera la cookies si paginile web operate de ALTEX ROMANIA S.R.L. sediul social in Global City Business Park, Corp O1, Soseaua București – Nord, Numarul 10, Etaj 10, Voluntari, Judetul Ilfov, Romania, la care se va face in continuare referire sub forma „Altex”, „noi”, „a noastra”.

 

2. Ce este un cookie?

Un cookie este un fisier text de mici dimensiuni, format in general din identificatori, nume ale website-urilor litere si numere, caruia utilizatorul, cand navigheaza pe pagina web prin intermediul unui browser web (ex: Internet Explorer, Chrome, etc.), ii poate permite sau nu instalarea prin stocare pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente folosite de acesta. Fisierul cookie este “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard disk-ul utilizatorului).

 

3. La ce sunt folosite cookies?

Aceste fisiere fac posibila recunoasterea terminalului utilizatorului si prezentarea catre acesta a unui continut adaptat preferintelor sale. Cookies asigura utilizatoriului o experienta placuta de navigare si sustin eforturile Altex pentru a oferi servicii confortabile utilizatorului, cum ar fi: preferintele in materie de confidentialitate online, cosul de cumparaturi sau publicitate relevanta. Cookies sunt utilizate in pregatirea unor statistici anonime agregate care ne ajuta sa intelegem modul in care un utilizator beneficiaza de paginile noastre web, permitandu-ne imbunatatirea structurii si continutului acestora.

 

4. Ce tipuri de cookies folosim?

Folosim doua tipuri de cookies:

1. de sesiune - fisiere temporare ce raman in terminalul utilizatorului pana la inchiderea sesiunii de navigare sau inchiderea aplicatiei (browser-ului web)

2. persistente - fisiere care raman in terminalul utilizatorului pe o perioada definita de parametrii acelui cookie sau pana sunt sterse manual de utilizator.

 

5. Cum sunt folosite cookies de catre acest site?

O vizita pe acest site poate plasa urmatoarele tipuri de cookies:

- Cookie-uri de performanta a site-ului;

- Cookie-uri de analiza a vizitatorilor;

- Cookie-uri de inregistrare;

- Cookie-uri pentru publicitate;

- Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate.

Exemple privind utilitatea cookies (care nu necesita autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):

- Continut si servicii adaptate preferintelor utilizatorului – categorii de produse si servicii.

- Oferte adaptate intereselor utilizatorilor;

- Retinerea detaliilor de autentificare (utilizator si parola);

- Retinerea filtrelor de protectie a copiilor privind continutul pe Internet (optiuni family mode, functii safe search);

- Limitarea frecventei de difuzare a reclamelor – limitarea numarului de afisari a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site;

- Furnizarea de publicitate relevanta pentru utilizator;

- Masurarea, optimizarea si caracteristicile de analitice – cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de continut este vizualizat si modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex.: prin motoare de cautare, direct, din alte website-uri etc). Website-urile deruleaza aceasta analiza a utilizarii lor pentru a imbunatati continutul acestora in beneficiul utilizatorului.

Cookies care, din punct de vedere tehnic, nu sunt obligatorii a fi stocate pe terminalul utilizatorului, vor fi folosite doar daca utilizatorul isi exprima consimtamantul expres si neechivoc in legatura cu acestea, prin bifarea categoriilor prezentate.

Utilizatorul isi poate retrage consimtamantul in orice moment prin modificarea setarilor aferente browser-ului utilizat. Detalii privind modificarea setarilor browserelor puteti gasi pe website-urile dezvoltatorilor browserelor , in Sectiunea ”Setari”, prezentate mai jos:

- Google Chrome

- Mozilla Firefox

- Microsoft Edge

- Microsoft Internet Explorer

- Opera

- Apple Safari

 

6. Ce date contin cookies?

In cele mai multe cazuri, cookies nu identifica in mod direct utilizatorii de Internet, ci terminalul de pe care acestia au accesat anumite pagini web. Aceste date sunt criptate intr-un mod care nu permite accesul  neautorizat al tertilor.

 

7. Retentia si stergerea cookies

In general, o aplicatie folosita pentru accesarea paginilor web permite salvarea cookies pe terminalul utilizatorului in mod implicit. Aceste setari pot fi modificate de catre utilizator astfel incat administrarea automata a cookies sa fie blocata de browser-ul web sau utilizatorul sa fie informat de fiecare data cand cookies sunt trimise catre terminalul sau.

 

8. Actualizari are politicii de cookies

Altex poate actualiza prezenta politica de cookies pentru a reflecta schimbari ale diverselor cookies folosite in scop operational, juridic sau de reglementare. Va rugam sa cititi regulat politica de cookies pentru a va asigura ca sunteti informat corespunzator cu privire la modul in care utilizam cookies. Data prezentei politici este actualizata in antetul acestei sectiuni.

 

9. Linkuri utile

Daca doriti sa afli mai multe infromatii despre cookie-uri si la ce sunt utilizate, recomandam urmatoarele linkuri:

Microsoft Cookies guide

All About Cookies

http://www.youronlinechoices.com/ro/

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Citeste mai mult despre
Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Altex Romania S.R.L., având sediul social in Voluntari, Sos. București Nord nr.10, clădirea Global City Business Park, corp O1, etaj 10, județul Ilfov, înregistrata la Registrul Comerțului de pe lângă Tribunalul Ilfov sub nr.J23/2611/2016, având CUI RO2864518, este operator de date cu caracter personal.

Datele cu caracter personal vor fi colectate si prelucrate de către Altex numai in măsura permisa prin Regulamentul General (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date (GDPR).

 

Termeni in înțelesul Regulamentului General (UE) 2016/679:

„date cu caracter personal” înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”); o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale;

„prelucrare” înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea;

„restricționarea prelucrării” înseamnă marcarea datelor cu caracter personal stocate cu scopul de a limita prelucrarea viitoare a acestora;

„operator” înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism care, singur sau împreună cu altele, stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal; atunci când scopurile și mijloacele prelucrării sunt stabilite prin dreptul Uniunii sau dreptul intern, operatorul sau criteriile specifice pentru desemnarea acestuia pot fi prevăzute în dreptul Uniunii sau în dreptul intern;

„persoană împuternicită de operator” înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism care prelucrează datele cu caracter personal în numele operatorului;

„parte terță” înseamnă o persoană fizică sau juridică, autoritate publică, agenție sau organism altul decât persoana vizată, operatorul, persoana împuternicită de operator și persoanele care, sub directa autoritate a operatorului sau a persoanei împuternicite de operator, sunt autorizate să prelucreze date cu caracter personal;

„consimțământ” al persoanei vizate înseamnă orice manifestare de voință liberă, specifică, informată și lipsită de ambiguitate a persoanei vizate prin care aceasta acceptă, printr-o declarație sau printr-o acțiune fără echivoc, ca datele cu caracter personal care o privesc să fie prelucrate;

 

Altex Romania S.R.L., prelucrează datele personale colectate în temeiul încheierii și executării contractelor cu clienții, în vederea realizării intereselor legitime în relație cu scopurile menționate mai sus și în alte situații în temeiul consimțământului clienților; Scopurile colectării datelor sunt: informarea utilizatorilor/clienților (cumpărătorilor) privind situația contului lor de pe www.altex.ro, informarea utilizatorilor/clienților privind evoluția si starea comenzilor, evaluarea produselor si serviciilor oferite, activități comerciale, de promovare a produselor si serviciilor, de marketing, de publicitate, de media, administrative, de dezvoltare, de cercetare de piață, de statistică, de urmărire și monitorizare a vânzărilor și comportamentului consumatorilor.

 

Prin citirea prezentei Politici de protecția datelor cu caracter personal și a Notei de Informare ați luat la cunoștință faptul că vă sunt garantate drepturile prevăzute de GDPR, respectiv:

- dreptul la transparența informațiilor, a comunicărilor și a modalităților de exercitare a drepturilor dvs.,

- dreptul la informare și acces la datele dvs. cu caracter personal, - dreptul la rectificare si dreptul la ștergerea datelor,

- dreptul la restricționarea prelucrării,

- dreptul la portabilitatea datelor,

- dreptul la opoziție și

- de a nu fi supus unui procesul decizional individual automatizat,

- dreptul de a vă adresa Autorității de Supraveghere (ANSPDCP) în caz de încălcare a drepturilor dvs. garantate de legislația privind protecția datelor cu caracter personal.

 

Pentru exercitarea drepturilor mai sus menționate sau pentru orice întrebare legată de modul în care datele dumneavoastră sunt utilizate ori dacă unele dintre datele despre dumneavoastră sunt incorecte, vă puteți adresa cu o cerere scrisă, datată și semnată către Altex Romania S.R.L., Voluntari, Sos. București Nord nr.10, clădirea Global City Business Park, corp O1, etaj 10, județul Ilfov, în atenția responsabilului cu protecția datelor – sau la adresa de email: dpo@altex.ro.

 

În cerere, vă rugăm să menționați dacă doriți ca informațiile să fie comunicate la o anumită adresă (poștală sau e-mail) sau printr-un serviciu de curierat care să asigure că veți primi personal informațiile. Va rugam sa țineți cont ca, înainte de a da curs oricărei astfel de cereri, ne rezervam dreptul de a va verifica identitatea, pentru a ne asigura ca solicitarea provine chiar din partea dumneavoastră. De asemenea, va este recunoscut dreptul de a va adresa justiției pentru orice încălcare a drepturilor dumneavoastră privind prelucrarea datelor cu caracter personal. Informațiile pe care ni le furnizați vor fi utilizate și stocate doar în scopul pentru care le-ați furnizat, pentru a administra, a sprijini și a evalua serviciile noastre, inclusiv pentru a preîntâmpina încălcarea securității sistemelor, și pentru respectarea legii și a termenilor noștri contractuali. În acest sens, Altex va stoca datele dvs. în conformitate cu Politica de Retenție a Datelor care reglementează termene-limită prestabilite și bine documentate pentru diferite categorii de date cu caracter personal, în funcție de specificul operațiunilor pentru care sunt necesare. Mai mult, Altex se asigură că datele cu caracter personal sunt adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar pentru scopurile în care sunt prelucrate si de asemenea, se asigură că perioada pentru care datele cu caracter personal sunt stocate este limitată, iar la împlinirea termenelor limită, datele personale nu vor mai fi prelucrate în aceste scopuri.

 

Altex poate furniza datele dumneavoastră cu caracter personal altor companii cu care se află în relații de parteneriat, dar numai în temeiul unui angajament de confidențialitate din partea acestora, prin care garantează că aceste date sunt păstrate în siguranță și că furnizarea acestor informații personale se face conform legislației în vigoare, după cum urmează: furnizori de servicii de curierat, servicii de bancare, alte companii cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piață a produselor și serviciilor noastre, imputerniciti ai Altex Romania ce actioneaza in limitele si scopurile stabilite de Altex, conform conditiilor din prezenta Politica.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Stoc produse
Am gasit in site un produs in stoc “In magazin”. Il pot comanda online?

Pe site-ul nostru, prezentate ca fiind in stoc “in magazin” sunt acele produse care sunt disponibile in cantitate limitata doar in cadrul magazinelor fizice. Aceste produse nu se pot expedia prin curier si sunt disponibile doar pentru achizitie directa din magazin.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Citeste mai mult despre
Retur produse
Care este termenul in care pot retuna un produs achizitionat online?

Poti solicita returul in maxim 14 zile calendaristice de la receptionarea produsului.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Retur produse
Care este termenul de solutionare a unei cereri de retur?

Termenul maxim de solutionare este de 14 zile calendaristice de la inregistrarea cererii de retur.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Citeste mai mult despre
2X Diferenta
Daca am achizitionat un produs din magazin si am gasit un pret mai bun pe un alt site pot aplica pentru serviciul 2x Diferenta?

Produsul trebuie sa fie achizitionat in aceleasi conditii de comercializare in care a fost achizitionat de tine din magazinul Altex. Daca ai facut o achizitie din magazinul nostru fizic produsul eligibil pentru comparatie trebuie comercializat tot intrun magazin fizic, nu online.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Citeste mai mult despre
Inregistrare comanda online
Cum comand online

Pe altex.ro ai posibilitatea sa achizitionezi foarte simplu si rapid produsele si serviciile dorite.

 

PASUL 1

Cauta-ti produsele dorite printe categoriile noastre si adauga-le in cosul tau.

PASUL 2

Dupa adaugarea produselor in cosul de cumparaturi poti merge mai departe pentru a finaliza achizitia sau ai posibilitatea de a continua sesiunea de cumparaturi si a adauga produse noi in cos.

Apasa butonul “Inapoi” pentru a te intoarce la alegerea mai multor produse sau “Vezi cosul” pentru a finaliza achizitia.

PASUL 3

Alegand optiunea de a concretiza sesiunea de cumparaturi “Vezi cosul” urmatorul pas este reprezentat de un sumar al cosului de cumparaturi. Aici vor fi prezentate toate produsele selectate pentru achizitie, subtotatul valorii, taxele de livrare (daca exista) si pretul final al intregii comenzi. In acest pas ai posibilitate sa modifici cantitatile pentru produsele selectate si sa adaugi un cupon de reducere primit in urma campaniilor desfasurate de noi.

Daca totul este in regula apasa butonul “Finalizare comanda”

PASUL 4

Pentru a finaliza comanda vor fi necesare datele tale de facturare si livrare. Ai posibilitatea sa inregistrezi comanda folosind contul tau de client sau poti continua fara a te inregistra. Daca nu ai un cont la noi iti recomandam inregistrarea unui cont nou pentru a plasa mai usor comenzi si a vizualiza facil istoricul acestora.

PASUL 5

Completeaza datele de facturare si livrare si modalitatea de plata. Ai posibilitatea sa platesti numerar la livrare, online cu card bancar, ordin de plata sau prin rate online CREDEX.

Dupa completarea datelor si selectarea metodei de plata poti merge mai departe selectand “Pasul urmator”.

PASUL 6

Esti la un pas distanta de a finaliza plasarea comenzii. Acesta reprezinta sumarul comenzii si acordul tau pentru Termenii si conditiile de utilizare a site-ului altex.ro si prelucrarea datelor cu caracter personal.

Daca este totul in regula apasa butonul “Plaseaza comanda”

PASUL 7

Felicitari! In acest moment comanda ta a fost plasata. Vei primi un numar de comanda si o notificare de inregistrare pe adresa ta de email, inregistrata in comanda. Înregistrarea comenzii nu reprezintă si confirmarea acesteia. După preluarea comenzii, aceasta va fi procesata de către operatorii noștri in vederea confirmării si stabilirii detaliilor de livrare.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Creare cont
Cum creez un cont nou pe site-ul Altex

Nu ai inca un cont de client la Altex? Este foarte simplu sa iti creezi unul pentru a te bucura de beneficiile acestuia. Urmeaza pasii de mai jos:

 

PASUL 1:

Acceseaza Meniul “Contul meu” si selecteaza butonul “Inregistrare”.

PASUL 2:

Iti va fi afisat formularul pentru inregistrarea noului cont. Completeaza datele tale si acordul tau pentru Termenii si conditiile de utilizare a site-ului altex.ro si prelucrarea datelor cu caracter personal.

Dupa acestea apasa butonul “Inregistrare”.

PASUL 3:

Dupa inregistrare vei fi transferat direct in sumarul contului tau iar pe email voi primi confirmarea pentru crearea contului si abonarea la newsletter. Pentru a fi la curent cu ofertele noastre este necesar sa confirmi abonarea la newsletter accesand link-ul trimis pe email.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Citeste mai mult despre
Livrare
Detalii despre livrarea produselor

Indiferent de produsele pe care le-ai comandat de la noi, vei beneficia de un serviciu de livrare . Ne dorim sa livram produsele cat mai rapid pentru a te bucura de acestea.  Nu toate produsele noastre trăiesc sub același acoperiș, așa că există unele mici diferențe în modul în care vă vom livra comanda.

Modalitatea si conditiile de livrare difera in functie de valoarea totala a comenzii, de locatia unde se face livrarea si greutatea coletului. Comenzile pot fi livrate doar pe teritoriul Romaniei.
 

Livrarea comenzilor in Bucuresti

-    modalitate de plata card credit/debit - GRATUIT pentru comenzile mai mari de 200 lei. Pentru comenzile cu o valoare mai mica de 200 lei se percepe o taxa de transport de 15 lei.
-    modalitate de plata virament bancar - GRATUIT pentru comenzile mai mari de 200 lei. Pentru comenzile cu o valoare mai mica de 200 lei se percepe o taxa de transport de 15 lei.
-    modalitate de plata numerar - GRATUIT pentru comenzile mai mari de 200 lei. Pentru comenzile cu o valoare mai mica de 200 lei se percepe o taxa de transport de 15 lei.
 

Livrarea comenzilor pe teritoriul Romaniei

-    modalitate de plata card credit/debit - GRATUIT pentru comenzile mai mari de 200 lei. Pentru comenzile cu o valoare mai mica de 200 lei se percepe o taxa de transport de 15 lei.
-    modalitate de plata virament bancar - GRATUIT pentru comenzile mai mari de 200 lei. Pentru comenzile cu o valoare mai mica de 200 lei se percepe o taxa de transport de 15 lei.
-    modalitate de plata numerar - GRATUIT pentru comenzile mai mari de 200 lei. Pentru comenzile cu o valoare mai mica de 200 lei se percepe o taxa de transport de 15 lei.

 

Exceptii la taxa de transport pentru comenzile ce depasesc 200 lei fac acele comenzi care contin produse din urmatoarele categorii:

1.

  - Aragazuri;

  - Aparate frigorifice;

  - Combine frigorifice;

  - Congelatoare;

  - Cuptoare incorporabile;

  - Frigidere;

  - Lazi frigorifice;

  - Masina de spalat rufe;

  - Uscatoare de rufe;

  - Masina de spalat vase;

  - Side by side;

  - Racitor de vin;

  - Vitrine frigorifice;

  - Aparate aer conditionat.

pentru care taxa de transport este de 25 lei pentru fiecare produs comandat, indiferent de promotiile existente, cu exceptia cazului in care aceste promotii se refera specific la categoriile de mai sus. Taxa de transport va fi specificata vizibil in cosul de cumparaturi.

 

2.

  - Anvelope;

  - Jante.

pentru care taxa de transport este de 5 lei care se aplica pentru orice bucata achizitionata. Taxa se aplica pentru fiecare anvelopa / janta adaugata in cos, respectand regula valorii totale a cosului de cumparaturi.

- pentru valoare cos <200 lei se aplica o taxa de transport de 20 lei + taxa de 5 lei / bucata;

- pentru valoare cos >200 lei se aplica doar taxa de transport de 5 lei / bucata;

- in cazul in care se achizitioneaza un aparat electrocasnic mare si anvelope, se aplica atat taxa transport pentru produsul electrocasnic mare cat si taxa de transport pentru anvelope.

Taxa de transport va fi specificata vizibil in cosul de cumparaturi.

 

Durata de livrare

Termenul estimat de livrare este de 1-3 zile lucratoare de la confirmarea comenzii, dar nu mai mult de 15 zile de la data inregistrarii acesteia  – Vezi https://altex.ro/termeni-si-conditii punctul 6.3.

Procesarea comenzilor in perioada sarbatorilor

In perioada sarbatorilor de Paste, de iarna, a evenimentului Black Friday, precum si pe toata durata altor campanii ale companiei, procesarea unei comenzi precum si livrarea acesteia poate dura intre 7-10 zile lucratoare, dar nu mai mult de 15 zile de la data inregistrarii comenzii.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?
Retur produse
Retur in 14 zile

Pentru ca ai posibilitatea sa soliciti returnarea produselor cumparate online in termen de 14 zile de la achizitie iti prezentam pasii ce trebuie sa ii urmezi pentru a depune cererea din contul tau de client. In acelasi timp, mai jos regasesti si regulamentul complet pentru renuntarea la cumparare.

PASUL 1:

Acceseaza rubrica “Contul meu” si selecteaza “Retur produse”.

PASUL 2:

Iti vor fi afisate comenzile eligibile pentru retur.

Selecteaza butonul “Vezi factura” din dreptul comenzii pentru a fi afisate facturile emise pentru comanda ta, facturi eligibile pentru retur.

PASUL 3:

Selecteaza butonul “Vezi” din dreptul facturii pentru a deschide cererea de retur.

PASUL 4:

Selecteaza produsul/ produsele pentru care doresti returul, completeaza datele tale pentru finalizarea cererii si apasa butonul “Trimite”. Pentru fiecare produs selectat este necesar sa alegi cantitatea si motivul solicitarii returnarii.

PASUL 5:

Dupa transmiterea cererii de retur urmeaza sa primesti pe email notificarea de inregistrare urmand ca produsul sa fie ridicat prin curier de la locatia notata.

Produsul va fi verificat urmand sa primesti pe email decizia cu privire la solicitarea de retur.

 

Regulament privind serviciul de retur gratuit

Renuntarea la cumparare reprezinta un serviciu gratuit oferit clientilor ALTEX ROMANIA S.R.L., societate comerciala cu raspundere limitata, organizata potrivit legii romane, cu sediul in Orasul Voluntari, judetul Ilfov, Soseaua Bucuresti-Nord nr.10, Global City Business Park, cladirea O 1.1., etajele 9 si 10, inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J23/2611/2016, numar de inregistrare fiscala RO 2864518.

Prin acest serviciu, clientii ALTEX pot returna gratuit in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate din magazinele din reteaua nationala ALTEX si de pe www.altex.ro , conform Termenilor si Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament.

Acest serviciu nu afecteaza dreptul de retragere prevazut de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pentru contractele incheiate la distanta sau contractele incheiate in afara spatiilor comerciale ALTEX.

Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.

Clientii ALTEX ROMANIA S.R.L. sunt beneficiarii directi ai acestui serviciu gratuit.

Acestia pot fi persoane fizice  sau persoane juridice care au achizitionat produse din reteaua de magazine ALTEX  sau de pe www.altex.ro, fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal (persoane fizice) sau reprezentantii persoanei juridice titulare a facturii fiscale ALTEX.

 

Cum puteti returna produsele achizitionate de la ALTEX?

Produsele cumparate din magazinele din reteaua ALTEX sau de pe www.altex.ro pot fi returnate  in termen de 14 zile calendaristice:

  • in orice magazin ALTEX din tara, cumparatorul predand personal produsul unui reprezentant ALTEX,
  • prin completarea Formularului de Retur afisat pe site la sectiunea Suport Clienti accesibil din contul de utilizator al site-ului https://altex.ro/cont/retururi/,  in cont "Cereri returnare" sau
  • declaratie neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract, a carei primire va fi confirmata (hartie, mail sau fax).

Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:

  • de la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a fost achizitionat in magazin;
  • de la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe www.altex.ro ; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.

Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri.

In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.

Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.

 

Conditiile referitoare la produsul returnat

Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:

  • Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
  • Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.

 

Produse care nu sunt acceptate la retur

  • Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au  fost desigilate de consumator, indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare (ex.: rezerve de periute dinti, casti in ear);
  • inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
  • produse de ingrijire personala care au fost desigilate si utilizate (aparate de ras, epilatoare, aparate de tuns, aparate ingrijire corporala, periute de dinti, irigatoare bucale, perii rotative, termometre);
  • produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
  • software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, etc.), jocuri desigilate;
  • cartuse desigilate, tonere care sunt prezentate desigilate pentru retur;
  • imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate;
  • produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans;
  • furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere;
  • folii de protectie pentru ecrane (telefoane, tablete, eBook readere, laptop etc.) care au fost deja utilizate;
  • produse de pe care au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe software existente la cumparare sau daca produsele au licente OEM activate;
  • acumulatorii, becurile obisnuite, becurile cu halogen (scoase din cutia originala);
  • In cazul pachetelor ce contin console cu jocuri, se va accepta returul pachetului doar in situatia in care jocurile sunt sigilate sau codul aferent jocului nu a fost activat. In cazul in care s-au desigilat jocurile sau codul activat, din valoarea pachetului se va scadea valoarea acestora;
  • daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;
  • in cazul mai multor produse achizitionate printr-un credit, nu se va putea face returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor.
  • In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.

 

Produse care sunt acceptate la retur in anumite conditii:

  • sunt acceptate produsele care fac parte din categoria Comunicatii – IT (telefoane, tablete, laptopuri) cu conditia ca accesul la acesta nu trebuie sa fie limitat prin parole, coduri de acces sau mijloace biometrice de autentificare (scanare amprenta/iris,etc.); sa nu aiba conturi active sau setari personalizate;  sa nu contina date cu caracter personal - clientul garanteaza ca dispozitivul mobil a fost predat reprezentantilor ALTEX fara informatii personale sau date cu caracter personal. ALTEX nu este responsabil pentru datele cu caracter personal stocate pe dispozitivul mobil predat, responsabilitatea stergerii tuturor datelor cu caracter personal apartine cumparatorului inainte de a returna  produsul;
  • electrocasnice mici care au fost utilizate si sunt aduse curatate pentru retur (aspiratoare, roboti bucatarie, mixere, masini de tocat, aparate de gatit, blendere, storcatoare fructe, fiare si statii de calcat, aparate de cafea);
  • electrocasnicele mari care au fost utilizate si sunt aduse curatate pentru retur (aparate frigorifice, aparate de gatit, masini de spalat, uscatoare rufe, hote);

 

3.   Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza ALTEX cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului de Retur disponibil pe site sau poate returna produsul personal in oricare magazin ALTEX.

 

Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin Formularul de Retur de pe site, in termen de maxim 1 ora de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata. Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala. Suma aferenta returului se va returna prin transfer in cont bancar, atunci cand clientul a platit prin ordin de plata, prin iTransfer sau in numerar, intr-unul dintre magazinele Altex, la alegerea clientului.

 

Pentru produsele returnate in magazin sunt necesari urmatorii pasi:

Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de predare primire.

ALTEX va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat in magazin se va face pe loc de catre asistentul de vanzari.

ALTEX va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani, inclusiv costurile initiale ale livrarii daca au fost suportate de cumparator.

Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului in numerar, atunci cand clientul face returul in magazin, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice (masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata).

In situatia returului in magazin, daca clientului opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.

 

In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?

In cazul returului efectuat in magazin, suma aferenta acestuia va fi restituita pe loc, in limita plafonului maximal al platilor in numerar si in limita numerarului disponibil in casierie in ziua returului.

Termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, caz in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului.

 Rambursarea sumelor pentru returul online se va face in cel mult 3 zile de la data la care ALTEX intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care ALTEX este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, Altex va prelungi termenul in mod corespunzator.

 

Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului

In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii ALTEX vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.

 

Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare: toate costurile sunt suportate de catre Altex.

ALTEX poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.

Ti-a fost de ajutor acest raspuns?