- Procedura retur produse
Renuntarea la cumparare
Regulament privind serviciul de retur gratuit
Renuntarea la cumparare reprezinta un serviciu gratuit oferit clientilor ALTEX ROMANIA S.R.L., societate comerciala cu raspundere limitata, organizata potrivit legii romane, cu sediul in Orasul Voluntari, judetul Ilfov, Soseaua Bucuresti-Nord nr.10, Global City Business Park, cladirea O 1.1., etajele 9 si 10, inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J23/2611/2016, numar de inregistrare fiscala RO 2864518.
Prin acest serviciu, clientii ALTEX pot returna gratuit in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate din magazinele din reteaua nationala ALTEX si de pe www.altex.ro , conform Termenilor si Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament.
Acest serviciu nu afecteaza dreptul de retragere prevazut de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pentru contractele incheiate la distanta sau contractele incheiate in afara spatiilor comerciale ALTEX.
Clientii ce au achizitionat produse de la distanta care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.
Clientii ce au achizitionat produse din magazinele fizice, care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs se vor supune regulilor Regulamentului “Retur in magazin” disponibil in sectiunea Suport Clienti a site-ului (aici) si in magazinele fizice.
Clientii ALTEX ROMANIA S.R.L. sunt beneficiarii directi ai acestui serviciu gratuit.
Acestia pot fi persoane fizice sau persoane juridice care au achizitionat produse de pe www.altex.ro, fiind persoane fizice titulari ai facturii sau reprezentantii persoanei juridice titulare a facturii fiscale ALTEX.
In cazul contractelor de prestari servicii incheiate in magazinele ALTEX, odata ce serviciul comandat/achizitionat a fost integral prestat (de exemplu, produsul a fost instalat, dezinstalat, curatat etc), contractul de prestari servicii se considera complet executat, iar consumatorul nu mai poate solicita restituirea platii efectuate. Orice alt seriviciu solicitat separat / suplimentar (de exemplu, dezinstalare, instalarea unui nou produs etc) reprezinta un serviciu separat si va fi efectuat la solicitarea expresa a clientului, contra-cost. In situatia in care serviciul a fost achizitionat de pe www.altex.ro, consumatorul isi pierde dreptul de retragere prevazut de legislatia in vigoare odata ce serviciul comandat a fost prestat.
Cum puteti returna produsele achizitionate de la ALTEX?
Produsele cumparate din magazinele din reteaua ALTEX sau de pe www.altex.ro pot fi returnate in termen de 14 zile calendaristice:
- in orice magazin ALTEX din tara, cumparatorul predand personal produsul unui reprezentant ALTEX,
- prin completarea Formularului de Retur afisat pe site la sectiunea Suport Clienti accesibil din contul de utilizator al site-ului https://altex.ro/cont/retururi/, in cont "Cereri returnare" sau
- in cazul achizitiilor la distanta, declaratie neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract, a carei primire va fi confirmata (hartie, mail sau fax).
Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:
- de la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a fost achizitionat in magazin, cu respectarea regulamentului dedicat;
- de la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe www.altex.ro ; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.
Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.
Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.
Conditiile referitoare la produsul returnat
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:
- Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
- Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
- Eliminarea sau modificarea elementelor de identificare ale produselor (etichete, serii numerice inscriptionate, etc) precum si a elementelor concepute pentru a identifica interventii neautorizate asupra produsului (sigilii, elemente de protectie, etc) pot conduce la diminuarea valorii produsului.
- Produsele returnate trebuie sa fie resetate la setarile din fabrica astfel incat sa nu fie protejate de parole, coduri de siguranta sau mijloace biometrice de autentificare (scanare amprenta, faciala, iris, etc.). De asemenea trebuie sa nu aiba conturi active sau setari personalizate, sa nu contina date cu caracter personal.
Cumparatorul garanteaza ca dispozitivul a fost predat reprezentantilor ALTEX/Media Galaxy fara informatii personale sau date cu caracter personal. Compania ALTEX ROMANIA SRL nu este responsabila pentru datele cu caracter personal stocate pe dispozitivul predat, responsabilitatea stergerii tuturor datelor cu caracter personal apartine cumparatorului si acest lucru trebuie efectuat înainte de a returna produsul;
Termenul maxim de solutionare a unei cereri de retur este de 14 de zile de la momentul depunerii acesteia. Ne rezervam dreptul ca produsele sa fie supuse unei expertize tehnice de catre service-ul autorizat inainte de a finaliza cererea.
Produse care nu sunt acceptate la retur
- Produsele care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena ce au fost desigilate de catre cumparator indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare.
Exemplele pot include: produse cosmetice, parfumuri, periute de dinti, irigatoare bucale, rezerve pentru periute de dinti, casti intraauriculare, aparate de ras, aparate de tuns, epilatoare, aparate de ngrijire corporala, perii rotative, termometre, tetine, biberoane, bauturi, suplimente alimentare, alte produse care intra in contact direct cu pielea;
- Serviciile care au fost achitate de catre cumparator si care au fost executate cu acordul acestuia, dupa ce au fost prestate.
Spre exemplu: dupa instalarea, dezinstalarea sau curatarea produsului, contractul fiind considerat executat, clientul nu mai poate renunta la cumpararea acestuia.
Astfel, orice alt serviciu solicitat separat/suplimentar (spre exemplu: dezinstalarea produsului sau instalarea unui nou produs si altele asemenea) reprezinta un nou serviciu comandat separat si va fi efectuat la solicitarea expresa a clientului contra cost;
- Inregistrari audio, video, programe informatice sau jocuri video ce au fost desigilate de catre cumparator si furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport marterial daca prestarea a Inceput cu acordul prealabil expres al cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat la cunostinta faptul ca Isi va pierde dreptul la retragere.
Exemplele pot inlcude: produse software digitale, licente digitale, jocuri video cu activare prin cod digital si orice coduri digitale alfanumerice de activare pentru sisteme de operare, aplicatii, servicii, abonamente, portofele digitale, orice alta forma de continut digital care nu este livrat pe un suport material; - Produse aduse pe comenzi speciale, produse personalizate;
- Cartuse desigilate, tonere care sunt prezentate desigilate pentru retur;
- Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere;
- Folii de protectie pentru ecrane (telefoane, tablete, eBook readere, laptop etc.) care au fost deja utilizate;
- Produse de pe care au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe software existente la cumparare sau daca produsele au licente OEM activate;
- Acumulatorii, becurile obisnuite, becurile cu halogen (scoase din cutia originala);
Produse care sunt acceptate la retur in anumite conditii:
- Imprimantele, multifunctionalele, aparate de fax care au cartusele sau tonerele desigilate vor fi acceptate retur doar cu conditia retinerii contravalorii consumabilului desigilat;
- Daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se poate accepta retur o singura bucata desigilata sau dezambalata. Restul produselor sigilate se pot returna daca respecta conditiile regulamentului.
- In cazul mai multor produse achizitionate printr-un credit, nu se va putea face returul unui singur produs, ci doar un retur integral al tuturor produselor.
- In cazul in care se returneaza un produs parte a unui pachet promotional se va retine contravaloarea diferentei dintre pretul de baza al produsului nereturnat si pretul promotional la care a fost achizitionat.
- In cazul pachetelor care contin console cu jocuri, se va accepta returul doar pentru echipamentul achizitionat (consola). In cazul jocurilor livrate in format fizic ca parte a pachetului comercial, deoarece acestea nu pot fi returnate decat sigilate, se va retine contravaloarea acestora din suma ce urmeaza a fi restituita daca au fost desigilate.
- Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice, urme de folosire excesiva, interventii neautorizate, defecte neacoperite de termenii si conditiile de garantie vor fi acceptate la retur doar cu retinerea contravalorii necesare achitarii devizului pentru aducerea la conformitate;
- sunt acceptate produsele care sunt achizitionate cu consumabile ca parte a pachetului comercial doar daca consumabilele nu sunt folosite (sunt sigilate) sau prin diminuarea valorii rezultata din desigilarea consumabilelor.
- sunt acceptate retur produsele din categoriile Bauturi, Vitamine, Minerale si Suplimente, sau orice alte produse perisabile (cu respectarea conditiilor mentionate anterior) doar daca cererea de retur este inregistrata prin formularul de retur disponibil in contul de client sau prin declaratie neechivoca. Produsele din aceste categorii nu vor fi preluate pentru retur prin intermediul magazinelor fizice.
- Produse de pe care au fost eliminate sau modificate sistemele de operare sau alte programe software existente la cumparare sau daca produsele au licente OEM activate vor fi acceptate la retur doar cu retinerea contravalorii necesare achitarii devizului pentru aducerea la conformitate;
- Produsele care au fost utilizate trebuie predate curatate si igienizate. In caz contrar ne rezervam dreptul de a percepe o taxa de igienizare ce va fi comunicata inainte de solutionarea cererii de retur;
3. Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza ALTEX cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului de Retur disponibil pe site sau poate returna produsul personal in oricare magazin ALTEX.
Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin Formularul de Retur de pe site, in termen de maxim 1 ora de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata. Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala. Suma aferenta returului se va returna prin transfer in cont bancar, atunci cand clientul a platit prin ordin de plata, prin iTransfer sau in numerar, intr-unul dintre magazinele Altex, la alegerea clientului.
Pentru produsele returnate in magazin sunt necesari urmatorii pasi:
Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de predare primire.
ALTEX va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat in magazin se va face pe loc de catre asistentul de vanzari*.
ALTEX va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani, inclusiv costurile initiale ale livrarii daca au fost suportate de cumparator.
Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de plata. In cazul in care clientul a achitat numerar sau cu bonuri cadou, suma ii va fi rambursata in numerar, atunci cand returul se face in magazin, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice (masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata).
In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 3 zile de la data la care ALTEX intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care ALTEX este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
* Cu respectarea termenului de maxim 14 de zile calendaristice de la momentul depunerii cererii ALTEX ROMANIA SRL isi rezerva dreptul ca produsele sa fie supuse unei expertize tehnice de catre service-ul autorizat inainte de a finaliza cererea de retur.
In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?
In cazul returului efectuat in magazin, suma aferenta acestuia va fi restituita pe loc*, in limita plafonului maximal al platilor in numerar si in limita numerarului disponibil in casierie in ziua returului.
Termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, caz in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului*.
Exceptie fac restituirile prin virament bancar, caz in care se va face in cel mult 3 zile de la data la care ALTEX intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care ALTEX este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Rambursarea sumelor pentru returul online se va face in cel mult 3 zile de la data la care ALTEX intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care ALTEX este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, Altex va prelungi termenul in mod corespunzator.
* Cu respectarea termenului de maxim 14 de zile calendaristice de la momentul depunerii cererii ALTEX ROMANIA SRL isi rezerva dreptul ca produsele sa fie supuse unei expertize tehnice de catre service-ul autorizat inainte de a finaliza cererea de retur.
Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului
In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii ALTEX vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.
Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare: toate costurile sunt suportate de catre Altex.
ALTEX poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.
ALTEX ROMANIA SRL